maandag 2 november 2009

Internationale uitwisseling!

Gegroet en welkom bij mijn anderhalfste post in het Nederlands (de vorige telde niet echt ;))!

Vandaag was een beetje een speciale dag op school. In de voormiddag hadden we Seitou Kenkyuu Happyoukai, wat zich laat vertalen als "Bijeenkomst voor voorstellingen over het onderzoek dat onze leerlingen doen" ofzo. Het kwam er zo goed als op neer dat ik de hele voormiddag naar een aantal saaie spreekbeurten waar ik bitter weinig van verstond moest komen luisteren. Er waren thans een aantal gewaagdere dingen ook :D bijvoorbeeld 2 jongens die alle twee drummer waren (en voor de rest niet echt iets van muziek konden) die een voorstelling deden over "jungle-achtige muziek". Wat er op neer komt dat de ene een aantal lage ritmes zat te drummen terwijl de andere als een bezetene op z'n hoog plastieken fluitje zat te blazen. Wij saluteren u, idioten met lef.
Er was ook iemand die een stop motion filmpje had gemaakt (jammer genoeg niet met mensen maar met tekeningen) en nog iemand die een star wars vechtscène-imitatie had gedaan en een beetje uitleg deed over het proces.
Al goed dat ik de eerste keer naar het meeste geluisterd heb want de meer technische presentaties heb ik de tweede keer moeten helpen met naar het Engels vertalen... Veel gokwerk, dat kan ik je wel vertellen... Wat wel goed uitviel omdat de mensen waar ik die vertaling voor deed zelf zo goed als geen woord Engels konden en de weinige toeschouwers die er waren toch niet geïnteresseerd waren.


Toeschouwers die Chinezen waren trouwens.


Anyway dus jullie zien het, we hadden vandaag Chineesjes bij ons op school. Het was best fun. We hebben er domme spelletjes mee gespeeld. Dingen als zonder spreken op volgorde van verjaardag gaan staan en zo. En dingen doorgeven tot de muziek stopt. Inderdaad.
Ik heb een stuk of 5,6 business cards gekregen, een stuk of 3 daarvan dubbel. Maar aan de positieve kant, ik heb wel cadeautjes van hun gekregen :D wel niet zo veel als sommige anderen... ik heb 2 dingetjes gekregen (een soort van gezichtje aan een speciaal geknoopt koordje, en een stenen schildpadje dat best mooi is =)). Tom (el Australito) heeft bijvoorbeeld een stuk of 5,6 geschenkjes gekregen. Hoe dan ook...
Hij is te groot en blond voor zijn eigen goed.

Nadat al die Chinezerij over was (hun Engels is goed :O random :P) hadden we een feestje.
Blijkbaar heeft het een goed halfuur geduurd ofzo. Ik ben zo goed als direct doorgegaan. Soms heeft goeie vrienden zijn met Sou-Yan (Hong Kong Lady) zijn negatieve kanten... Ze is bang in het donker dus zat aan mijn mouw te trekken om samen met haar een cd te gaan kopen en dan naar huis te gaan. Wat uiteindelijk betekent heeft dat ik niet heb kunnen toekijken terwijl die vraatzuchtigen van de Multicultural Exchange Club (Vanaf nu MES (de laatste letter staat voor Society... Waarom? U mij niet vragen, neen neen, vragen zeer slecht voor gezondheid.))
mijn lekkere Belgische pralinetjes oppeuzelden. Verdorie.
Soms heb ik echt iets tegen Yan... Ik hou soms ECHT niet van de manier waarop ze denkt. Ik denk ook soms als zij maar ik heb tenminste een beetje een idee van mijn plaats en wat ik wel en niet moet doen...

Ach ach. Morgen vakantie, jeej! Het is Cultuurdag :D Ik vind persoonlijk dat België meer van dat soort vakantiedagen nodig heeft. Ik ben van plan er een aantal mee te nemen in mijn valies.

Dit weekend heb ik me ook best geamuseerd =) Ik ben zaterdag een tas koffie (in de McDonalds. Ja.) gaan drinken met een Japanse Engelse leerkracht die zijn Frans wilt oefenen. Zijn Frans is zo geweldig :O Voor iemand die Frans studeert als hobby is hij verdorie goed... Blijkbaar is zijn Engels ook wonderbaarlijk (3 jaar Amerika) maar daar heb ik nog niks van gehoord). Wel goed dat ik ook een beetje mijn Frans kan onverliezen.

Zondag ben ik met Kei-chan (een meisje van mijn klas (ter informatie, haar naam is Keiko, maar omdat 25369% van alle Japanse meisjesnamen eindigen met "ko" (=het teken voor kind) laten we dat maar weg, en die -chan is gewoon de manier die je gebruikt om een meisje van onder de 20 aan te spreken.) naar Ebina geweest. Er is in Ebina zo goed als niets te doen. Procentueel gezien. De omgeving rond het station is thans best fun :D We hebben samen Aisu Kureepu (Ice Crepes (Niet te verwarren met pannenkoeken, alhoewel ze voor Japanners volledig het zelfde zijn)) gegeten en in de arcade "Silent Hill: The arcade" gespeeld :D (Ze is blijkbaar fan van Silent Hill. Lichtjes verontrustend, niet?)

We zullen het hier maar bij laten zeker.

Geen foto's deze keer. Jullie zijn geen brave kindjes geweest. Ofzo... Ik moet toch een reden verzinnen.......

Joren, schrijfbaar als 夜恋、 世錬、 与連、 余漣、 。。。 (Nachtelijke liefde, de verandering van de wereld, keer op keer een geschenk (ik verkies op het moment deze manier, maar ik zal waarschijnlijk vanaf volgende week n° 2 beginnen schrijven), more than a ripple (ik ben er nu pas achter gekomen dat het Nederlands geen apart woord heeft voor een klein golfje. Schande.))




en ook als 酔連, keer op keer dronken... Nomen non est omen? :D

1 opmerking:

  1. Kvin dat je toch mr raar overkomt int NL..

    Iig, niks tegen Chineesjes hee, al zijn die van in HK / China wel raar............

    Heel raar..

    Btw, Jeroen en ik vroegen ons af wnr je ging terugkomen!

    BeantwoordenVerwijderen